SHARE

Staff at the TV channel were told on Monday that they can remain at home for the rest of the week and that their salary for August will be paid “as scheduled”.

With hundreds of media professionals now jobless, unions have confirmed that MultiChoice is in talks with the new licensee to absorb current employees.

When ANN7 started in 2013, it quickly became a mouthpiece for all things pro-Jacob Zuma and the Gupta family. Analysts would slam white monopoly capital and blame it for all of the Guptas alleged (and oh so well documented) wrongdoings and dodgy dealings.

With some of the Gupta brothers even working at the editorial helm and deciding what stories to cover, South Africans quickly began to understand that ANN7 was a textbook definition of Fake News.

As things began heating up for the Guptas as 2017 came to a close, local businessman (and known Gupta ally) Mzwanele Manyi bought the channel from the Guptas. He was the sole owner and the price was listed at over R500m.

Afro Worldview is officially no longer being broadcast on DStv. The channel formerly known as ANN7 has officially met its demise, once and for all.

By: Monti Montsha

LEAVE A REPLY